Branża zajmująca się reklamą wykorzystuje obecnie wiele technik do przekazywania informacji oraz promocji firm, marek i produktów. Agencje zatrudniające specjalistów od reklamy wykonują wiele działań, aby dotrzeć do potencjalnego odbiorcy, klienta docelowego, do którego skierowany jest przekaz. Wszechobecność reklamy, zarówno w środkach masowego przekazu, jak i w otoczeniu powoduje, że stosowanych jest wiele sposobów mających ułatwić odbiór przekazywanej treści. Z uwagi na niewielki koszt oraz łatwość wykonania, produkowane są takie gadżety jak koce i poduszki reklamowe. Nadruki wykonywane są na nich umieszczane są na odpornej tkaninie. Dzięki swojej uniwersalności treść zamieszczana w formie napisów ma możliwość dotarcia do finalnego odbiorcy – potencjalnego klienta, do którego jest skierowana. Klient nie musi sam szukać potrzebnych informacji, ponieważ użyte do wykonania nadruków barwy i materiały rzucają się w oczy, specjalnie stosowane są jaskrawe kolory oraz czytelna czcionka, aby umożliwić jak najklarowniejszy przekaz. Zamieszczana na tkaninach treść powinna być stosunkowo prosta, jednak powinna zawierać wszelkie niezbędne informacje i dane kontaktowe, aby gadżet reklamowy spełnił swoje zadanie w przekazaniu tej treści potencjalnemu klientowi, a zaangażowane w jego wykonanie środki przyniosły spodziewany zysk. Prawidłowo zaprojektowany i wykonany gadżet reklamowy jest czytelny dzięki zastosowaniu odpowiedniego rodzaju czcionki oraz koloru. Takie działanie zwiększa skuteczność prowadzonej działalności i powoduje, że wzrasta wizerunek firmy na rynku. Im zamieszczony tekst jest czytelniejszy, tym skuteczniej sprawdzi się dany przedmiot jako element wykorzystywany w reklamie. Przełoży się to na zwiększenie sprzedaży lub na szybsze osiągnięcie celu, który jest określony w treści przekazu na banerze. Powoduje to, że spośród wielu informacji obecnych we współczesnym świecie potencjalny klient jest w stanie szybko wyłowić tą konkretną, potrzebną i skierować go do określonego celu.