usługi merchandisingowe
Usługi merchandisingowe są działalnością marketingową mającej na celu wdrażanie znaków, jakie będą kojarzone z wskazanym produktem. Po wielokroć działania te wykorzystywane są w rozmaitego wariantu serialach. Merachandising został zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych i zaliczany jest do marketingu handlowego bądź marketingu w handlu detalicznym. Samo słowo merchandising wywodzi się z języka angielskiego merchandise i znaczy dobra przekazane na sprzedaż. Termin ten nie ma własnego polskiego znaczenia. Dlatego też wykorzystuje się angielską formę. W Europie merachandising jest sposobem prezentacji sprzętów w sklepach wielkopowierzchniowych. W sprawie podwyższenia zbytu używa się topografię marketu i elementy psychologii socjalnej. Przykładem jest jest rozlokowanie towarów, jakie błyskawicznie się wyprzedają na poziomie oczu.
Merchandising to dodatkowo ingerowanie na postępowania ludzi za pośrednictwem aranżacji pomieszczenia. Istotnym obowiązkiem merchandisingu jest przyciągnięcie uwagi konsumenta, wywołanie potrzeby i działalność polegające na zakupie konkretnego produktu. Merachandising spełnia rolę informacyjną. Kontrahenci zawiadamiani są m. in. o pozycji sklepu, asortymencie, nowiusieńkich produktach, uporządkowaniu regałów. Mechanizmy merchandisingu możemy podzielić na cztery kluczowe grupy. Do najistotniejszych rzeczy merchandisingu zaliczyć możemy na przykład asortyment supermarketu i usługi towarzyszące, komunikacje, przychód, technologię. Merachandisingiem najczęściej zajmuje się agencja merchandisingowa. Aktualnie kolosalną role gra zarówno merchandising naoczny, jaki powiązany jest z odpowiednią dekoracją supermarketu i wystrojem środka.