Opracowanie strategii marketingowej to ważny element wpływająca na rozwój firmy. Często wybieramy rozwiązanie, w których wykorzystujemy różnego rodzaju gadżety, aby rozreklamować nasz biznes. Do wyboru mamy wiele przedmiotów – od koszulek, przez kubki, breloczki, aż po długopisy z logo naszej firmy. Czy jednak zdaje sobie sprawę, że ów wybór wpływa na wizerunek prowadzonego przez nas biznesu?
Dobrze dobrane upominki reklamowe i inne materiały promocyjne mogą znacznie wpłynąć na sposób, w jaki kontrahenci – ci aktualni, jak i ci przyszli, będą nas postrzegać. Dlatego porządnie zastanówmy się przed złożeniem zamówienia na koszulki z krzykliwym nadrukiem, mogą one odnieść efekt wręcz odwrotny do zamierzonego. Dobry gadżet to taki, który wywołuje odpowiednie skojarzenia. Zazwyczaj zależy nam na byciu odebranym jako firma solidna, odpowiedzialna i godna zaufania. Możemy osiągnąć to przez wybranie czegoś co będzie proste, użyteczne, wysokiej jakości i eleganckie.
Jeśli naszym docelowym kontrahentem są inne firmy, to dobrym gadżetem reklamowym mogą być artykuły piśmiennicze i papiernicze – długopisy, całe zestawy do pisania czy kostki reklamowe w postaci bloczku karteczek. W końcu w każdym biurze takie rzeczy się przydają.
Natomiast, jeśli chcemy trafić do szerszej publiczności, w tym osób prywatnych możemy, w ramach pomocy przy organizacji eventów przez lokalne władze, użyczać na przykład parasoli z nadrukowanym logo naszej firmy. Równie funkcjonalnym rozwiązaniem są także kostki reklamowe do siedzenia czy leżaki, wszystko elegancko zadrukowane namiarami na nasz biznes. W ten sposób nie tylko zyskujemy reklamę, którą zobaczy wiele osób, ale także kreujemy nasz wizerunek wśród lokalnej społeczności jako firmy, która wspomaga miejscowe imprezy. Co za tym idzie firmy, której zależy na ludziach i która udziela się społecznie, a to z kolei kreuje zaufanie.
Czasami nie zdajemy sobie sprawy jaką siłę mają niepozorne szczegóły. Dlatego zawsze warto dobrze się zastanowić nad każdym naszym krokiem, ponieważ mogą one nam przynieść zupełnie wymierne rezultaty.