W czasach kiedy rynek jest wręcz przesycony wszelkiego rodzaju produktami i usługami nie jest łatwo przebić się ze swoją ofertą w zalewie otaczających informacji. Pół biedy, jeśli mamy to szczęście i jesteśmy właścicielami marki, która już zaistniała w świadomości konsumentów choćby w niewielkim stopniu. Wtedy o wiele łatwiej jest dotrzeć do potencjalnych klientów.
Problem zaczyna się wtedy jeśli nie zdążyliśmy dotychczas wyrobić sobie odpowiedniej pozycji na rynku, W takiej sytuacji bardzo łatwo można zgubić naszą ofertę pośród innych – może nie ciekawszych, ale za to bardziej widocznych. Jak poradzić sobie w takiej sytuacji, aby zapewnić sobie zainteresowanie konsumenta i co za tym idzie odpowiedni dochód.
Praktycy i teoretycy biznesu od lat głoszą dobrze znaną teorię, że aby przyciągnąć klienta potrzebna jest przede wszystkim wyróżniająca się, wysoka jakość oferowanych produktów lub usług. Jeśli oferta będzie wystarczająco dobra, to w krótkim czasie będziemy się cieszyć wysokimi obrotami.
To oczywiście prawda, ale w dzisiejszych czasach nawet doskonała i bardzo atrakcyjna oferta może nie skusić wystarczającej liczby klientów. Wystarczającej do tego abyśmy nie tylko zdołali utrzymać nasze przedsiębiorstwo na powierzchni, ale mogli się również cieszyć odpowiednio wysokimi zarobkami. Może się bowiem zdarzyć tak, że nie będziemy w stanie dotrzeć z naszą ofertą do ludzi, którzy wybiorą, co prawda mniej atrakcyjny produkt, ale taki, który zdołał zwrócić ich uwagę.
Rozwiązaniem na tego typu bolączki jest bez wątpienia inwestycja w reklamę.
Nie od dziś wiadomo, że to właśnie reklama jest dźwignią handlu i każdy mądry przedsiębiorca powinien tej dźwigni bardzo często używać.
Dla odniesienia sukcesu kluczowy wydaje się taki dobór formy reklamy, żeby przy określonym budżecie zdołała ona wywołać odpowiedni efekt, czyli wzbudzenie zainteresowania potencjalnego klienta. Często zdarza się tak, że pomimo inwestycji nie udaje się uzyskać założonych celów, Przyczyna zwykle tkwi w nieodpowiednim doborze formy do ograniczonego budżetu.
Reklama, aby była skuteczna musi być nie tylko widoczna i skierowana na odpowiedni target. Powinna być również na tyle często oglądana, żeby wręcz „wryć” się w świadomość odbiorcy. Dobrym tego przykładem niech będą spoty reklamowe emitowane w telewizji.
Nie każdy przedsiębiorca może sobie jednak pozwolić na taką, stosunkowo kosztowną formę. Jeśli więc dysponujecie nieco mniejszym budżetem, to idealnym rozwiązaniem może okazać się wynajem telebimu.