W biznesie dostępne są narzędzia, które pomagają przedsiębiorcom poznać potencjał i możliwości danej branży, jak również konkretnych podmiotów gospodarczych. Coraz częściej korzysta się z metody due diligence.
Czym jest due diligence?
Analiza due diligence jest pojęciem, który swój początek miało w amerykańskim prawie cywilnym. Obecnie uznaje się je w wielu krajach na całym świecie, także w Polsce. Analiza due diligence pozwala zbadać przedsiębiorstwo, dokonywane jest to często przez potencjalnych inwestorów. Oceniana jest dotychczasowa sytuacja podmiotu, wyróżnia się jego potencjał. Dodatkowo, analizie poddaje się wszelkie wady, zagrożenia oraz możliwe skutki inwestycji, jakie mogą spotkać osobę nabywającą. Można więc powiedzieć, że jest to swojego rodzaju analiza zysków i strat, na które przygotowany musi być inwestor decydujący się na przekazanie środków finansowych. Analiza due diligence przekazuje również dane o rożnych kwestiach, związanych z podatkami i tematami technologicznymi, wszystko to, co dotyczy przedsiębiorstwa.
Dlaczego się ją wykonuje?
Analiza due diligence uzależniona jest od równych czynników, w tym charakterystyki podmiotu, ale też branży, w której działa. Istotne są przychody, liczebność pracowników. Badanie ma być odpowiedzią na pytanie inwestora, zastanawiającego się nad tym, czy warto jest zainwestować, czy może trzeba znaleźć inny podmiot. Zwykle jest ostatnim etapem przygotowań i pozwala przejść do rozmów wstępnych dotyczących końcowej umowy.
Dowiedz się więcej na https://cksk.pl/analiza-due-diligence/!