Sprzedaż przedsiębiorstwa regulują przepisy zawarte w większości w Kodeksie Cywilnym. Ta czynność prawna obejmuje wszystko, co należy do przedsiębiorstwa. Ustawa przewiduje pewne swobody, jednak muszą być one zapisane w umowie. Trzeba pamiętać, że sprzedaż przedsiębiorstwa musi obejmować wszystkie składniki, które są niezbędne do funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Warunki konieczne przy sprzedaży przedsiębiorstwa
Sprzedaż przedsiębiorstwa może odbywać się na podstawie warunków określonych w kilku umowach z tym samym nabywcą. Trzeba jednak wtedy pamiętać, żeby strony podczas zawierania poszczególnych umów, przeniosły własności przedsiębiorstwa w całości. Umowy sprzedaż przedsiębiorstwa muszą być zawarte przez te same podmioty.
Sprzedaż przedsiębiorstwa a odpowiedzialność nowego pracodawcy wobec praw pracowników
Wszystkie zależności dotyczące tego tematu są regulowane przez Kodeks pracy. Zgodnie z nim w wyniku sprzedaż przedsiębiorstwa nowy właściciel jest stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Odpowiadają za nie solidarnie dotychczasowy i nowy pracodawca, jeśli dotyczą one pracownika “przechodzącego”.
Co podlega sprzedaży przedsiębiorstwa?
Składniki materialne, które podlegają sprzedaż przedsiębiorstwa to np.: nieruchomości, czyli budynki, budowle czy grunty, urządzenia, maszyny, wyposażenie itp., inwestycje finansowe, aktywa obrotowe, takie jak zapasy czy należności od kontrahentów, a także gotówka. Do majątku niematerialnego należą m.in.: patent czy inne prawa własności majątkowej, zezwolenia, koncesje czy licencje, umowy z kontrahentami, dostawcami czy pracownikami. Co więcej, sprzedaż przedsiębiorstwa odnosi się także do zobowiązań firmy.
Odwiedź naszą stronę https://sukcesja-alta.pl/sprzedaz-firmy/